Превентивне виховання в школі — це система підготовчих та профілактичних дій педагогів, практичного психолога та соціального педагога, спрямованих на запобігання формуванню в учнів негативних звичок, рис характеру, проявам асоціальної поведінки підлітків.
Мета превентивного виховання: підвищити рівень обізнаності з проблематики ВІЛ/СНІД; ознайомитися з сучасними профілактичними програмами; навчитися сучасних технологій профілактичної роботи в школі.
Завданням превентивного виховання є забезпечення виховання в учнів високих моральних рис, які є головним чинником вибору способів поведінки. Воно має здійснюватися на основі морально-правових знань, уявлень, поглядів, переконань, почуттів, які склалися в нашому суспільстві й становлять суспільну свідомість; забезпечення подолання окремими учнями шкідливих звичок і навичок, що сформувалися внаслідок помилок і недоліків виховання.
Ефективність превентивного виховання підвищується, якщо:
• стимульовати здоровий спосіб життя й позитивну соціальну орієнтацію учня;
• використовувати активні форми й методи виховного впливу на учнів (діалоги, тренінги, дискусії, акції);
• використовувати досягнення педагогічної та психологічної науки;
• сімейно-шкільне виховання здійснювати на засадах гуманізму, демократизму, доброзичливості, партнерських взаємин.
В школі здійснюється просвітницька робота щодо здорового способу життя. Відбуваються тематичні заходи з пропаганди здорового способу життя, зустрічі з медичними працівниками, перегляд фільмів, слухання лекцій тощо. Правовий аспект превентивного виховання в школі передбачає охорону і захист прав особистості, формування в учнів правової культури. Є заходи стосовно правового виховання, здійснюється індивідуальна робота з дітьми, схильними до правопорушень, класні години на правові теми.
Щороку в закладі вивчають і аналізують зайнятість учнів у позаурочний час. Більшість школярів охоплені роботою в гуртках. Також учні беруть активну участь у тренінгах, конкурсах, вікторині-конкурсі «Що я знаю про здоровий спосіб життя?», конкурсі плакатів.
Можна сказати, що організація соціально-профілактичної роботи в Липнязькій школі сприяє залученню підлітків та молоді до профілактичних програм, що допомагає їм самореалізовуватись у корисних і цікавих заходах, відчути себе причетними до спільної справи.