МЕТА: підготовка вчителів до ефективного впровадження проекту, а саме: отримати вичерпну інформацію з проблеми ВІЛ/СНІДу; ознайомитися з методом навчання на основі розвитку життєвих навичок; оволодіти сучасними методиками інтерактивної групової роботи.
СКЛАД МЕТОДИЧНОЇ РАДИ ШКОЛИ
Шеремет О.А. – голова методичної ради, директор Липнязької загальноосвітньої школи I-III ступенів №1
Врадій В.І. – заступник голови ради, заступник директора з виховної роботи.
Члени ради:
Обжелян Л.О. – вчитель курсу «Школа проти СНІДу» (вища категорія);Бондаренко Т.Л. – методист РМК відділу освіти
ТВОРЧА ГРУПА
Врадій В.І. – заступник директора з виховної роботи, вчитель ОЗ;
Обжелян Л.О. – вчитель курсу «Школа проти СНІДу» (вища категорія);
Дамаскіна Ю.Ю. – шкільний психолог;
Савранська Н.І. – шкільна медична сестра;
Мартинюк О.М. – педагог-організатор;
Тарасенко Р.І., Липкан Г.П., Манько В.П., Шеремет Н.В. – вчителі початкових класів, які викладають ОЗ
Мета діяльності опорної школи:
підготувати вчителів до ефективного впровадження проекту «Школа проти СНІДу» в школі, а саме:
· отримати вичерпну інформацію з проблеми ВІЛ/СНІДу ;
· ознайомитись з методом навчання на основі розвитку життєвих навичок; оволодіти сучасними методиками інтерактивної групової роботи.
· створення умов для підвищення науково-теоретичного,методичного, психолого-педагогічного рівня з курсу «Школа проти СНІДу»;
· опанування організаторських, конструктивних, комунікативних умінь;
· відповідно до рекомендацій МОН України, орієнтувати вчителів на обов’язкове використання на уроках технології «Освіта на основі розвитку життєвих навичок» (ООЖН);
· підвищення якості навчально-виховної роботи з дітьми у навчальних закладах з питань здорового способу життя, особистої безпеки та захисту життя у надзвичайних ситуаціях
Спосіб досягнення поставленої мети:
трансформація знань про проблеми ВІЛ/СНІДу і вичерпні відповіді на запитання про чинники ризику і методи захисту від нього; оволодіння змістом і методом проведення тренінгових занять; чітке дотримання технології впровадження проекту у школі.
Завдання опорної школи:
1. Зосередити увагу педагогічних працівників закладів освіти району на важливості проекту «Школа проти СНІДу»
2. Сформувати через систематичне проведення курсів-тренінгів чітке уявлення про теоретичне і методичне підґрунтя проекту «Школа проти СНІДу».
3. Організувати систему роботи за напрямами:
- робота з колегами: проведення педагогічних рад;
- робота з батьками: проведення батьківських зборів, поради батькам по обговоренню своєрідного поведінкового імунітету , вивчення проблем підлітків;
- робота з учнями: залучення волонтерів – помічників для організації і проведення уроків – тренінгів; та позакласних заходів ,надання учням індивідуальних консультацій.
4. Дати базову інформацію про те, які нормативні акти дають підставу для впровадження проекту у школі.
5. Систематичне вивчення фахової літератури, що висвітлюють питання здорового способу життя, безпеки щоденного життя, фізичного розвитку підлітків, профілактики соціально небезпечних захворювань, психологічного благополуччя підлітків, нормативних документів з основ здоров’я, обмін досвідом, проведення навчальних тренувань, обговорення проведених заходів, намагання зробити процес навчання емоційним та привабливим.
6. Виховання здорової особистості в умовах медійного освітнього простору;
7. Створення неперервної системи превентивної, здоров’язберігаючої освіти підростаючого покоління;
8. Впровадження інтерактивних, здоров’язберігаючих освітніх технологій навчання та виховання, особливо освіти на основі розвитку життєвих навичок (ООЖН);
9. Вивчення та поширення досвіду вчителів щодо ефективного та безпечного впровадження медійних ресурсів в процес навчання та виховання учнівської молоді;
10. Створення сприятливих умов для вмілого і безпечного користування інформаційно-комунікаційними технологіями та системи мас-медіа в освіті.
Методичні заходи
Вересень | ||||||
№ пп | Зміст роботи | Форма роботи | Категорія педпрацівників школи | Категорія педпрацівників шкіл району | ||
1 | Підготовка навчальної програми і плану заходів (технологічна картка впроваджень) | Засідання методичної ради | Члени методичної ради | |||
2 | Проведення педради (обговорення проекту, навчальних програм, заходів, визначення класів до навчання | Засідання методичної ради | Члени методичної ради | |||
3 | Включення до розкладу занять | Засідання методичної ради | Члени методичної ради | |||
4 | Повторне опрацювання мультимедійного посібника «Захисти себе від ВІЛ», та «Школа проти СНІДу» | Самоосвіта | Класні керівники | Психологи, заступники з виховної роботи | ||
5 | Діагностика рівня інформаційно-комунікаційної та проектної культури класних керівників та заступників з виховної роботи | Анкетування вчителів | Класні керівники | Психологи, заступники з виховної роботи | ||
6 | Організація роботи «Профілактика ВІЛ-інфекції на засадах розвитку життєвих навичок» | Засідання | Вчителі, що пройшли курсову підготовку за програмою «Профілактика ВІЛ – інфекції» | |||
7 | Організація учительського, батьківського лекторію | лекторій | Педагогічний, батьківський колектив | |||
8 | Оформлення довідково-інформаційної теки «Методика навчання ЗСЖ і профілактика ВІЛ та ІПСШ | Практична робота | Заступник з ВР | |||
9 | Робота консультпункту, «Виникло питання?» | Консультації | Педагоги | |||
10 | Проведення анонімного тестування учнів за анкетою «До» для визначення рівня знань ,ставлень, намірів, умінь і навичок. | Анкетування учнів | ||||
11 | Проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності на тему: «Азбука безпеки на дорозі» | Різні форми роботи (теоретичні, практичні і творчі) | Заступник з ВР, педагоги,класні керівники | |||
12 | Олімпійський урок | Різні форми роботи (теоретичні, практичні і творчі) | Заступник з ВР, педагоги,класні керівники | |||
Жовтень | ||||||
1 | Планування і розробка системи-тренінгів з проблеми «Захисти себе від ВІЛ» | Планування | Заступник з ВР | |||
2 | Визначення шляхів реалізації проблемної теми через усі підсистеми навчально-виховного процесу | Планування | Заступник з ВР | |||
3 | Проведення тренінгів | Практичні заняття | Класні керівники Заступник з ВР | |||
4 | Робота консультпункту «Виникло питання ?» | Консультації | Педагоги | |||
5 | Проведення конкурсу «Козаку найперше воля, козаку найперше честь!» | Різні форми роботи (теоретичні, практичні і творчі) | Заступник з ВР, педагоги,класні керівники | |||
Листопад | ||||||
1 | Нарада «Про систему профілактичних дій педагогів, батьків, громадськості превентивного виховання учнів» | Засідання | Педколектив | |||
2 | Проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності на тему; «Легко вогник запалити, та не просто погасити». | Різні форми | Педагоги, класні керівники, Заступник з ВР | |||
3 | Робота консультпункту «Виникло питання ?» | Консультації | Педагоги | |||
Грудень | ||||||
1 | Проведення благодійного ярмарку до Дня боротьби зі СНІДом. Акція «За здоровий спосіб життя» | Практична, творчі доробки, конференція, виступи волонтерів | Педагогічний колектив, учні та батьки | |||
2 | Залучення батьків до участі у позакласних заходах | Різні форми | Батьки | |||
3 | Вибір групи – лідерів (волонтерів) для проведення заходів у молодших класах | Вибори | Учні | |||
4 | Проведення конференції для учнів старших класів «Світло згаслих зірок», «Суд над шкідливими звичками». | Різні форми | Педагогічний колектив, учні | |||
5 | Всеукраїнська акція молодь проти СНІДу «Здоров’я чисте джерело» | Різні форми | Педагогічний колектив, учні та батьки | |||
6 | Проведення творчих конкурсів з профілактики ВІЛ /СНІДу, проти дискримінації і насиллю, за здоровий спосіб життя | Практична робота | Класні керівники Заступники з ВР | |||
7 | Робота консультпункту «Виникло питання ?» | Консультації | Педагоги | |||
Січень | ||||||
1 | Засідання ШМО класних керівників «Роль школи у профілактиці ВІЛ-СНІД, ІПСШ.» | Засідання | Члени ШМО, шкільна медсестра | |||
2 | Нарада «Про впровадження інноваційних технологій у вихованні здорової творчої особистості» | Засідання | Педколектив | |||
3 | Проведення анкетування для вивчення актуальних проблем підлітків за допомогою анкети «Соціально-психологічний портрет учня» | Анкетування | Психолог, Вчитель курсу Обжелян Л.О. | |||
4 | Робота консультпункту «Виникло питання ?» | Консультації | Педагоги | |||
Лютий | ||||||
1 | Тиждень сприяння ЗСЖ та безпеки життєдіяльності «Зроби свій вибір на користь здоров’я»» | Різні форми роботи (теоретичні, практичні і творчі) | Заступник з ВР, педагоги,класні керівники | |||
2 | Випуск методичного бюлетеню ШМО класних керівників з досвіду використання інноваційних технологій у виховному процесі. | Практична робота | Члени ШМО | |||
3 | Відвідування тренінгів спецкурсу «Профілактика ВІЛ – інфекції на засадах розвитку життєвих навичок» на тему «Від кохання до сім’ї» | Тренінги | Тренер, педагоги, психолог, ЗВР | |||
4 | Батьківський лекторій «Як говорити з вашою дитиною про ВІЛ-СНІД та ІПСШ» | Лекція | ЗВР | |||
5 | Анкетування учнів: «Статеві стосунки, шлюб». Відкритий виховний захід: «Від кохання до сім’ї» | Різні форми | Педагогічний колектив, учні | |||
6 | Проведення конкурсу «Веселі старти» | Конкурс | Педагогічний колектив, учні | |||
7 | Робота консультпункту «Виникло питання ?» | Консультації | Педагоги | |||
Березень | ||||||
1 | Випуск методичного бюлетеня «Допоможіть своїм дітям. Поради батькам» | Методичний бюлетень | Ініціативна група | |||
2 | Проведення змагань «Козацький гарт» | Різні форми | Педагогічний колектив, учні | |||
3 | Засідання творчої групи «Профілактика ВІЛ-інфекції на засадах розвитку життєвих навичок» | Засідання | Члени творчої групи | |||
4 | Відвідування та обговорення тренінгу «Стать і гендер. Гендерні стереотипи. Небезпечні гендерні стереотипи. Відстрочення початку статевого життя» | Різні форми | Педагогічний колектив, учні | |||
5 | Робота консультпункту «Виникло питання ?» | Консультації | Педагоги | |||
Квітень | ||||||
1 | Засідання ШМО класних керівників «Перспективи здоров’язберігаючих технологій» | Засідання | Члени ШМО | |||
2 | Тиждень сприяння ЗСЖ та безпеки життєдіяльності ««Безпека в твоєму житті»» | Різні форми роботи (теоретичні, практичні і творчі) | Заступник з ВР, педагоги,класні керівники | |||
3 | Творчі роботи учнів на тему: «Факти і міфи про наркотики, алкоголь та куріння» (Гра «Життя з хворобою») | Різні форми роботи (теоретичні, практичні і творчі) | Педагогічний колектив, учні | |||
3 | Випуск методичного бюлетеня ШМО класних керівників «Превентивне виховання – пріоритетний напрям роботи школи сприяння здоров`ю» | Методичний бюлетень | Ініціативна група | |||
4 | Поповнення теки матеріалами «Методика навчання ЗСЖ і профілактика ВІЛ/ ІПСШ» | Практична робота | Класні керівники | |||
5 | Проведення Дня Здоров’я | Різні форми роботи (теоретичні, практичні і творчі) | Педагогічний колектив, учні | |||
6 | Робота консультпункту «Виникло питання ?» | Консультації | Педагоги | |||
Травень | ||||||
1 | Творчий звіт ЗВР про досягнуті результати щодо профілактики ВІЛ – інфекції. | Круглий стіл | ЗВР | |||
2 | Презентація досвіду роботи творчої групи | Презентація | Члени творчої групи | |||
3 | Презентації учнів на тему «Захисти себе від ВІЛ» | Презентація | Учні 10 класу | |||
4 | Тиждень сприяння ЗСЖ та безпеки життєдіяльності ««Ми – учасники дорожнього руху»» | Різні форми роботи (теоретичні, практичні і творчі) | Педагогічний колектив, учні | |||
5 | Проведення анонімного тестування учнів за анкетою «Після» для визначення рівня знань, ставлень, намірів, умінь і навичок. | Анкетування учнів | Учні 10 класу | |||
6 | Проведення Дня Сім’ї. Спортивні змагання: «тато, мама і я спортивна сім’я». | Різні форми роботи (теоретичні, практичні і творчі) | Педагогічний колектив, учні | |||
7 | Відкрите засідання творчої групи. Відвідування та обговорення тренінгу: «Протидія дискримінації. Підтримка людей, що живуть з ВІЛ». (Підтримка і допомога хворому «Лист другу» – індивідуальні листи учнів.) | Різні форми роботи (теоретичні, практичні і творчі) | Педагогічний колектив, учні, члени методичної ради | |||
8 | Обговорення і збирання пропозицій щодо продовження роботи опорної школи над проблемною темою в наступному навчальному році. | Засідання методичної ради | Члени методичної ради |